مزایای فروش در وبسایت

یک تفاوت عمده بین فروشگاه فیزیکی و آنلاین این است که شما می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند. بازدید فیزیکی از فروشگاه به فرد این آزادی را نمی دهد که اطلاعات شخصی مشتری را جمع آوری کند. با این حال، از طریق یک وب سایت می توان جزئیات کامل یک خریدار آنلاین را به همراه نام، سن، شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت دریافت کرد.
داده‌های مشتری مهمترین جنبه کسب و کار شما است. از طریق اطلاعات ارائه شده، می توانید از تعامل با مشتری و رضایت مشتری اطمینان حاصل کنید. همچنین، ابزارهای مختلف بازاریابی مانند کمپین های تبلیغاتی، گوگل آنالیتیکس، تبلیغات ادوردز و غیره به شما امکان می‌دهد تا دوشاخه شدن کامل مخاطبان خود را درک کنید. اطلاعاتی مثل موارد زیر را به دست بیاورید:

• جنسیت مخاطبان شما چیست
• در کدام رده سنی قرار می‌گیرند
• در کجای دنیا قرار دارند
• چگونه با شما آشنا شدند
• مخاطبان شما از کدام پلتفرم استفاده می‌کنند
• کدام محصول تقاضای بیشتری دارد
• استراتژی بازاریابی که بهترین کار را برای شما داشته است
• محدوده قیمتی که مخاطب شما در نظر می‌گیرد چقدر است
• آن‌ها چقدر زمان را در فروشگاه اینترنتی شما صرف کرده اند

 

کسب و کارهای مبتنی بر وب سایت راه را برای مدیریت سریع‌تر و آسان‌تر فروشگاه هموار می‌کند. از آن‌جایی که همه چیز خودکار است، به عنوان یک صاحب کسب و کار، نیازی نیست نگران صورتحساب، فاکتورها، جزئیات حمل و نقل و غیره باشید.

 

معایب فروش در وب‌سایت

در حالی که فروش آنلاین از طریق طراحی سایت فروشگاهی مزایای خود را دارد، معایبی نیز به همراه دارد.
• کاربرانی که به صورت آنلاین خرید می کنند به صورت مجازی محصول شما را می بینند. آنها یک نمایش تصویری از ظاهر محصول دارند، اما نمی دانند که آیا همان محصول را دریافت خواهند کرد یا خیر. در حالی که برخی از شرکت ها به نمایش خود صادق هستند، برخی اشتباه می کنند و مشتریان خود را فریب می دهند که این کار باعث از بین رفتن اعتماد کاربران در خریدهای اینترنتی می‌شود.

• همچنین، مشتریان نمی‌توانند محصول را آزمایش کنند. آن‌ها قبل از خرید در یک وضعیت ذهنی سردرگم هستند. به عنوان یک مالک، اگر به سخنان خود صادق نباشید یا وظیفه لجستیک معکوس را انجام ندهید، مشتریانی را از دست خواهید داد، جایی که باید آن دلار اضافی را از جیب خود خرج کنید.
• تجارت الکترونیک جهانی است و هر مصرف کننده از هر نقطه‌ای از جهان می‌تواند از هر فروشنده‌ای به انتخاب خود خرید کند. این بدان معنی است که رقابت با صنعت تجارت الکترونیک فقط مصرف‌کنندگان را درگیر نمی‌کند، بلکه فروشندگان را نیز درگیر می‌کند. از این رو حضور آنلاین ضروری است. از طریق بازاریابی ورودی و سئو سایت (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، می‌توان به همان هدف دست یافت.
• در حالی که فروش آنلاین قطعاً به دلیل سهولت و راحتی خرید یک مزیت بوده است. فروشگاه‌های فیزیکی فروشنده‌ای دارند که بر اساس نیازها و خواسته‌ها، مشتریان را راهنمایی می‌کند که چه نوع محصولی در دسترس است. با این حال، فروشگاه‌های آنلاین مسیر یکسانی برای خرید ندارند.
• یکی دیگر از معایب عمده فروش آنلاین این است که جمعیت خاصی هنوز هنگام خرید آنلاین اعتماد ندارند. دلیل اصلی روش های پرداخت آنلاین و انتقال اطلاعات شخصی است. از آنجایی که همه چیز مبتنی بر اینترنت است، خریداران از راه دور با مشکلات شبکه اینترنت مواجه هستند، علاوه بر این، بازخورد مشتریان نقش مهمی در رفتار خرید ایفا می کند. یک بازخورد منفی و مشتری اعتماد خود را به شما از دست داده است.
• هر فروشنده تجارت الکترونیک به یک راه حل حمل و نقل موثر نیاز دارد. بدون آن، تاخیر در تحویل، رضایت مشتری را نتیجه معکوس می‌کند. علاوه بر این، در کنار زمان و تاریخ تحویل، رسیدگی به محصول بدون هیچ گونه آسیبی مشکل است. اگر مشتری نتواند آنچه را که خواسته است دریافت کند، ناراضی خواهد شد.

 

چگونه اینستاگرام مناسب شروع کسب و کار شما است؟

اینستاگرام برای ارائه تمام ویژگی‌هایی که برای بازاریابی برای کسب و کار خود نیاز دارید ارائه شده است. این تنها دلیلی است که اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های محبوب برای بازاریابی کسب و کار شما است. در این مقاله قصد داریم تمام مزایا و معایب اینستاگرام را در هنگام استفاده از آن برای اهداف بازاریابی فهرست کنیم.

مزایای اینستاگرام برای تجارت

• اینستاگرام ارسال عکس و فیلم از گوشی هوشمند شما را بسیار آسان کرده است. قرار است پست‌هایی از تصاویری که کاربر در اینستاگرام منتشر می‌کند برای همیشه در این پلتفرم باقی بمانند مگر اینکه کاربر پست را از پروفایل خود حذف کند.
• ثابت شده است که اینستاگرام یکی از سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال رشد است. تعداد مخاطبان فیس بوک و اینستاگرام تقریباً یکسان است، بنابراین جامعه عظیمی از مخاطبان وجود دارند که می خواهند تبلیغات شما را ببینند.اگر می خواهید سطوح تعامل را در حساب خود افزایش دهید، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای انجام این کار از آن‌ها استفاده کنید.
• از آن‌جایی که اینستاگرام به طور ویژه برای تلفن‌های هوشمند ساخته شده‌است، می‌توانید محتوای خود را در هر زمان و از هر مکان به شرط اتصال به اینترنت پست کنید. شما همچنین می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را فعال کنید تا در حساب‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود ظاهر شوند. برای انجام این کار کافی است حساب رسانه اجتماعی خود را به حساب فیس بوک، توییتر یا تامبلر پیوند دهید.
• اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغ بصری برند یا کسب و کار شما است. همانطور که گفته شد، می‌توانید عکس‌های چشم‌نوازی از محصولات خود ارسال کنید که در نهایت می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. مردم بیشتر درگیر مطالبی هستند که عکس‌های بصری دارند تا متن‌های ساده.
• اگر در گروه بازاریابی برای کسب و کار خود هستید، باید در دسته یا جایگاه خود فعال باشید. شما باید مطمئن شوید که به پیام‌های مخاطبان خود و همچنین نظرات آن‌ها پاسخ می‌دهید. از آن‌جایی که اینستاگرام مخصوص گوشی‌های هوشمند ساخته شده‌است، می‌توانید به راحتی به این پیام‌ها و نظرات پاسخ دهید.
• پست هایی که در اینستاگرام می گذارید برای همیشه روی پلتفرم باقی می مانند مگر اینکه آنها را حذف یا حذف کنید. به همین دلیل است که پست‌های قدیمی شما می‌توانند برای شما تعامل ایجاد کنند. با این حال، اگر می خواهید این اتفاق بیفتد، باید با دقت از هشتگ ها استفاده کنید.

معایب اینستاگرام برای تجارت

• نقطه ضعف اصلی که به ذهن می رسد احتمالاً این است که اینستاگرام پلتفرمی نیست که فقط بر مشاغل تمرکز کند. معمولاً افراد از اینستاگرام برای گذراندن وقت و ارتباط با افراد دیگر استفاده می کنند. تنها درصد کمی از مردم یا کاربرانی هستند که قصد خرید چیزی را دارند که در فید خبری خود می بینند.
• مزیت اصلی استفاده از اینستاگرام نیز می تواند به نقطه ضعف آن تبدیل شود: به شدت به تصاویر متکی است. این بدان معناست که باید بسیار مراقب تصاویری که در اینستاگرام ارسال می کنید باشید. زیرا باعث جذب فالوور خواهد شد.
• اینستاگرام فقط در آیفون و اندروید در دسترس است. و این بیشتر کاربرانی را که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید محدود می‌کند، زیرا اگر بخواهید کاربران بلک‌بری یا لینوکس را هدف قرار دهید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. این بدان معنی است که شما نمی توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل توصیه می شود از پلتفرم های دیگر برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید. فیس‌بوک اکنون متعلق به اینستاگرام است و پلتفرم بازاریابی یکپارچه آن دسترسی به مخاطبان بیشتری را آسان می‌کند.
• در اینستاگرام، نمی توانید محصول را در پست خود بیشتر توضیح دهید. شما فقط مجاز به آپلود ویدیوهایی هستید که حدود 60 ثانیه طول دارند. همچنین طول ایده آل کپشن برای اینستاگرام 138 تا 150 کاراکتر است. برای هر نوع تبلیغ 125 کاراکتر است.
• طول ایده آل برای کپشن های اینستاگرام می تواند تنها 125 تا 150 کاراکتر باشد. اگر بخواهید مخاطبانتان روی یک لینک کلیک کنند و آنها را به صفحه فرود خارج از اینستاگرام هدایت کنند، ممکن است احساس شود که حتی محدودتر است. شما نمی توانید پیوندهایی را در عنوان خود قرار دهید زیرا آنها نمی توانند روی آن کلیک کنند.
• هنگامی که اینستاگرام را با فیس بوک یا توییتر مقایسه می کنید، هدف قرار دادن بازارهای محلی در اینستاگرام دشوارتر است. اینستاگرام گزینه های کمتری برای محدود کردن مخاطبان هدف شما دارد. شما همچنین مجبور هستید فقط به ترافیک ارگانیک تکیه کنید. کسب و کارهای بزرگ فقط می توانند در این پلتفرم تبلیغات کنند. میانگین CPC در اینستاگرام 0.50 تا 1.00 دلار است.

 

نتیجه گیری

همانطور که در بالا گفتیم، طراحی سایت و اینستاگرام هر دو دارای مزایا و معایبی در رابطه با فروش هستند، اما می‌توان گفت که هر دو به نوعی کامل کننده یکدیگر هستند و بهترین روش طراحی وب‌سایت و در موازات آن ساخت صفحه اینستاگرام به شما برای دیده‌شدن بیشتر کمک خواهد کرد.